DZIAŁANIA PREWENCYJNE W ZWIĄZKU Z COVID-19 NA TERENIE CENTRUM DYSTRYBUCYJNEGO

ZAKRYWANIE UST I NOSA ORAZ POMIAR TEMPERATURY

Wprowadzono obowiązek zakrywania ust i nosa, w szczególności podczas:
— wejścia i wyjścia na teren Centrum włączając parking,
– przejścia pracownika do szatni jak również z szatni do stanowiska pracy,
– odpraw pracowniczych,
– przejścia ze stanowiska na przerwę oraz powrotów do stanowiska pracy,
– wyjścia z hali do szatni, na czas pobytu w szatni oraz wyjścia na teren parkingu, jak również podczas transportu.

Każdy pracownik przed rozpoczęciem zmiany przy wejściu do szatni jest proszony o dokonanie pomiaru temperatury ciała.
Wszyscy podwykonawcy przebywający na terenie naszego Centrum są zobowiązani do zakrywania nosa i ust.


FUNKCJONOWANIE STOŁÓWKI

kantyna-1-2020

W celu zapewnienia większego bezpieczeństwa do odwołania w kantynie wydawane są dwa rodzaje ciepłych posiłków – standardowe lub wegetariańskie. Wszystkie dania obiadowe są wydawane w opakowaniach jednorazowych.

Kantyna jest otwarta w godzinach: poniedziałek-piątek: 8:00-21:00, sobota: 8:00-12:00.

Przerwy obiadowe odbywają się w 5 turach.

kantyna-2-2020

Stołówka i jadalnia zostały podzielone na strefy, aby jednorazowo nie przebywało w każdej ze stref więcej niż 50 osób. Przerwy dodatkowo rozdzielone są 15 minutowymi odstępami, aby usprawnić przepływ pracowników i zminimalizować kontakty pomiędzy pracownikami.
Koszt obiadów w całości pokrywany jest przez Pracodawcę. Nie ma żadnych dodatkowych opłat, aby zminimalizować liczbę transakcji gotówkowych oraz kolejek do kas.


FUNKCJONOWANIE TRANSPORTU

transport-1-2020

Każdej ze zmian jest przydzielony dedykowany dla niej transport. Obsługujące autobusy są regularnie ozonowane oraz dezynfekowane, a dla wszystkich korzystających z transportu pracowniczego udostępnione są do użytku płyny dezynfekcyjne.

transport-2-2020

Kierowca oraz każdy pracownik jest zobowiązany na czas transportu zasłonić usta i nos.

Aktualny rozkład jazdy jest dostępny tutaj.


ZAŁATWIANIE SPRAW KADROWYCH

magazyn-1-2020

Dokumenty kadrowe, wnioski, formularz lub dokumenty należy przekazywać do swojego Lidera Zespołu lub wrzucać do skrzynek kadrowych umieszczonych przy ochronie (wejście do budynku, recepcja na 1 piętrze, wejście na magazyn). Wnioski o urlop należy składać wyłącznie za pośrednictwem portalu pracowniczego.

AKTUALNE GODZINY PRACY

Zmiana A: 6:00 – 14:00

Zmiana B: 15:00 – 23:00

Zmiana rodzicielska: na czas obecnych zmian organizacyjnych oraz w celu zachowania maksymalnego bezpieczeństwa zmiana rodzicielska jest zawieszona.

Pomiędzy zmianami w godzinach 14:00-15:00 utrzymywana jest przerwa sanitarna, podczas której na terenie Centrum przebywać mogą tylko i wyłącznie pracownicy serwisu sprzątającego i pracownicy ochrony.


WDROŻONE DZIAŁANIA MINIMALIZUJĄCE RYZYKO ZAKAŻEŃ

Aktualizacja 29/09/2020

1. Procedura wewnętrzna Fiege E-com North zawierająca zasady postępowania z chorym mającym objawy grypopodobne.

2. Wdrożenie ścisłego podziału pracowników na dwie zmiany – wprowadzenie wszystkich zmian organizacyjnych umożliwiających wdrożenie podziału:

– osobny transport, zmiana organizacji wydawania posiłków w kantynie,

– podział stołówki na mniejsze strefy,

– zmniejszenie liczby osób zgromadzonych w jednym pomieszczeniu do max. 50,

– zalecenie dezynfekcji opakowań produktów fabrycznie/oryginalnie zapakowanych,

– posiłki przygotowywane na miejscu są wydawane w jednorazowych opakowaniach.

3. Zwiększenie częstotliwości sprzątania i dezynfekcji.

4. Rozpropagowanie informacji dot. sposobu przeciwdziałania zachorowaniu na koronawirusa  (mycie rąk, zachowanie bezpiecznej odległości 1,5m , dezynfekcja).

5. Udostępnienie środków do dezynfekcji na terenie całego Site.

6. W przypadku pracownika zgłaszającego objawy grypopodobne – odseparowanie go od reszty załogi, pomoc w konsultacji z lekarzem oraz zapewnienie transportu do szpitala lub domu.

7 Separacja parkingu osobno dla dwóch zmian.

8. Pomiędzy zmianą A i B wprowadzono godzinną przerwę separacyjną podczas której dezynfekowane jest całe Centrum Dystrybucyjne.

9. Wyeliminowanie kontaktu pracowników z osobami z zewnątrz.

10. Przeprowadzanie zajęć języka angielskiego w trybie on-line.

11. Wdrożenie pomiarów temperatury ciała.

12. Udostępnienie pracownikom maseczek.

Staraj się zachować minimum 1 m odległości od innych osób

Noś maseczkę: zakrywaj usta i nos, wymień maskę gdy zrobi się wilgotna

Pamiętaj o częstym myciu rąk, używaj środków dezynfekcyjnych

Jeśli źle się czujesz, masz gorączkę lub objawy grypopochodne, zostań w domu

Unikaj podawania dłoni innym osobom oraz przytulania i pocałunków na powitanie

Nie dotykaj rękoma twarzy, zwłaszcza oczu, nosa i ust

Odżywiaj się zdrowo i nawadniaj organizm

Gdy kaszlesz lub kichasz, zakrywaj nos i usta wewnętrzną stroną łokcia lub chusteczką


NUMERY KONTAKTOWE DLA OSÓB Z  OBJAWAMI ZAKAŻENIA KORONAWIRUSEM

Jeżeli masz następujące objawy: temperatura powyżej 37,5 stopni, kaszel, duszności:

Jesteś w pracy:
Natychmiast zgłoś się do swojego Lidera Zespołu. Przebywasz w domu:
Zadzwoń na numer alarmowy NFZ 800 190 590 lub LUX MED (22) 33 81 903

WAŻNE: Nie zgłaszaj się samodzielnie do placówki lub szpitala!

W przypadku objawów zwykłego przeziębienia lub grypy, czyli: temperatura powyżej 37,5 stopni, katar, bóle mięśni – poinformuj o tym swojego Lidera. Zostań w domu i skontaktuj się ze swoim lekarzem rodzinnym.

KONSULTACJE LEKARSKIE DLA OSÓB Z PODWYŻSZONEGO RYZYKA

Zachęcamy do skorzystania z dodatkowych konsultacji lekarskich (lekarz internista lub specjalista):
1. Osoby, które aktualnie chorują na poważne, przewlekłe i jednocześnie podlegające ciągłej kontroli lekarskiej choroby, takie jak:
– Przewlekłe choroby układu oddechowego
– Cukrzyca
– Choroby sercowo-naczyniowe       
– Osoby z obniżoną odpornością wywołaną przez inne choroby       
2. Osoby po 60 roku życia
3. Kobiety w ciąży.

Zainteresowani Pracownicy mogą się zgłaszać do działu HR. Zgłoszenie się jest ABSOLUTNIE DOBROWOLNE! Każdy  samodzielnie decyduje, czy chce skorzystać z takiej możliwości!